Menu

Myracle Event

Afgelopen zaterdag vond het Myracle Event plaats. Ik ben zelf super blij en tevreden met hoe de dag verlopen is en wil jullie daarom graag een kijkje achter de schermen geven. Hoe is het om 16 kindjes op de foto te krijgen en wat hebben we nog meer gedaan?

18 februari was het dan eindelijk zover. De dag waar ik al maanden naar uit keek en waar ik al een hele tijd erg druk mee was; het Myracle Event. Wat begon als idee in mijn hoofd stond nu op het punt om werkelijkheid te worden. Voor het event ben ik een hele tijd opzoek geweest naar een geschikte locatie. Uiteindelijk heb ik die gevonden in Studio Sarphaat in Amsterdam. Voor mij niet echt om de hoek maar wat ben ik blij dat ik die keuze gemaakt heb. De locatie was perfect. 

              

Hoe zag de dag eruit?

10-13: Fotoshoot kids

13-14: Opruimen + lunch

14-17: Flatlay Event 

Fotoshoot Kids

We begonnen met de grootste uitdaging van de dag; 16 kindjes op de foto zetten. De fotoshoot was bedoelt om mooie fotos te creëren voor onze website en promotiemateriaal. We verkopen bij Myracle de mooiste merken uit binnen- en buitenland. Uiteraard hebben deze merken zelf ook erg gave foto’s, maar het leek mij nou juist zo leuk om foto’s te hebben waar je kunt zien hoe leuk de merken met elkaar te combineren zijn. Ook wilde ik mijn klanten inspireren. De fotograaf van vandaag was Jamilla Burger. Haar heb ik leren ‘kennen’ via Instagram. Ze heeft het geslacht van haar 2e kindje bekend gemaakt met super gave spulletjes van Myracle en ik kwam haar daarna tegen tijdens een fotoshoot van een ander merk en sindsdien volg ik haar. Toen ik op zoek ging naar een fotograaf moest ik vrijwel gelijk aan haar denken. Het organiseren van een fotoshoot met kids heb ik toch een beetje onderschat. Ik heb een oproep geplaatst op Instagram waar de mamas hun kindje op konden geven voor de shoot. WAUW! Wat een animo, meer dan 150 reacties.

Het uitkiezen van de kids was nog een hele klus. Ik vind dat je de kids niet meer dan 2 setjes moet aantrekken. Na 2 setjes is voor hun de lol er wel vanaf en vinden ze het niet meer leuk. Uiteindelijk is het toch het belangrijkste dat de kindjes het naar hun zin hebben. Ik had berekend hoeveel sets ik ongeveer op de foto wilde en zo wist ik hoeveel kindjes ik wilde. Maar liefst 16! Maar hoe kies je 16 kindjes uit? Ik heb door middel van samples alle sets gecreëerd voor de fotoshoot. Al snel had ik in mijn hoofd dat de shoot zou bestaan uit 3 ‘themas’. Wild Life, Cape Town en Monochrome Party. Aan de hand van deze themas heb ik de kindjes gekozen. Ook wilde ik per thema bepaalde leeftijdscatogerieern hebben en verschillende uitstralingen. Ik was super blij met alle aanmeldingen voor de fotoshoot, maar het maakte het ook wel erg lastig. Elk kindje zag er prachtig uit. Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en keuzes gemaakt. Het draaiboek van de shoot zag er als volgt uit: 

We konden vanaf 9 uur terecht in de studio. Snel alles klaar zetten voor de shoot, want om half 10 kwamen de eerste trotse mamas en papas al binnen druppelen. Mijn collega Claudia die gespecialiseerd is in Styling was mee om te helpen met het afstylen van de kids en het kiezen van de juiste accessoires.  

              

De deadlines waren erg strak. 5 a 6 kinderen per uur fotograferen in 2 setjes. Het was een hele uitdaging. Timemanagement was ook wel erg belangrijk bij de shoot. De kindjes moesten de kleding niet te vroeg aan hebben, maar ook niet te laat want alles moest goed doorlopen. Tijdens het eerste groepje moest ik even wennen en de juiste balans vinden, maar daarna liep het redelijk soepel. 

              

Helaas liepen we regelmatig tegen dingen aan die niet gingen zoals gepland. Van leveringen die niet meer op tijd binnen kwamen, zieke kindjes, kleding die net niet paste of juist te groot was, het missen van onderdelen van het rek waar de samples op zouden hangen tot het niet weten hoe je koffie moet zetten met een filter. Voor alles vonden we een oplossing en zo kwam alles goed. Thnx papas die geholpen hebben met het zetten van de koffie ;-) Ik wil alle papas, mamas en kindjes heel erg bedanken voor jullie enthousiasme en geduld! Jullie prinsjes en prinsesjes hebben het super goed gedaan. En niet te vergeten Jamilla, jij ook heel erg bedankt!!!! Hier alvast een kleine sneakpeek :)

              

                           

Lunch

Toen de rust was weder gekeerd en alles van de fotoshoot een beetje was opgeruimd konden we beginnen aan de lunch. Omdat veel papas en mamas van erg ver weg kwamen (wat ik trouwens echt super vind!) heb ik ze een lunch aangeboden. Niet alleen omdat ze dan weer met een rond buikje richting huis konden gaan, maar ook omdat ik het gewoon erg gezellig vind om met mijn ‘doelgroep’ in contact te komen en gezellig te kletsen. Voor mezelf was dit ook een fijn moment, even bij komen van de afgelopen 4 uren die non-stop door gingen ;) We hebben heerlijke wraps gegeten, zoete aardappel frites voor de kids en gezonde sapjes voor de nodige vitamientjes. 

Flatlay Event

Veel mensen zullen wel denken; flatlay event? Wat houdt dat in? Zelf ben ik erg gek op flatlays. Een flatlay beschrijven vind ik erg lastig maar het is een soort hip stilleven. Een fotoshoot maar dan zonder de kids. Flaylays zie je veel voorbij komen op Instagram en in de flatlays wordt de focus echt gelegd op het product. Het Flatlay Event was bedoeld als gezellige middag samen met andere Instagram mommys. Onder het genot van een hapje en een drankje de mooiste flatlays maken, dat leek me gaaf! Het leek me ook leuk om geïnspireerd te worden door andere hippe mamas.

              

Ook hier heb ik de oproep geplaatst via Instagram. Wederom veel reacties. Je voelt je na elke reactie toch weer vereerd dat mensen het leuk vinden om mee te doen aan jouw event. Mn zusje had de lekkerste hapjes gemaakt voor het event, waarvoor nog heel erg bedankt Savannah! Helaas werden ook nu een paar deelneemsters van het Flatlay Event geveld door ziekte, maar dit was al erg genoeg voor hun zelf, want ze hadden zich erg verheugd op het event. Al met al was het een super geslaagde middag waar ik veel geleerd heb van de andere meiden en het resultaat is fantastisch! 

              

Voordat ik het wist zat de eerste editie van het Myracle Event er alweer op en was het tijd om alle spullen weer in te pakken en weer richting het hoge Noorden te gaan. Het was een fantastisch dag! Ik wil iedereen heel erg bedanken voor jullie enthousiasme en inzet. 

En na z'n fantastische dag moet er natuurlijk ook opgeruimd worden. Quinten bedankt voor je hulp!! ;-)

Veel liefs,

© 2015 - 2018 Myracle | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel